Skapa en ny plats

Jobbar du på flera adresser så skapar du flera platser

Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Om ni är verksamma på flera adresser så vill ni ha flera platser.
Det gör så att kunder får rätt adress på sidan och i bekräftelser, beroende på vart de har bokat.

För att skapa en ny plats så går du till Inställningar i den vänstra menyn och väljer sedan Platser.

Klicka på Skapa ny plats.

Där får du då ange uppgifterna för den nya platsen.

Spara när du är klar.

Nu är platsen skapad. För att den ska bli aktiv så behöver det finnas användare som jobbar på den nya platsen.

Gå in på Användare.

Klicka på personen som ska vara aktiv på den nya platsen.

Välj Inställningar i den övre menyn.

Skrolla längst ner och aktivera användaren på den nya platsen.

Välj vilket företag och vilket bokningsintervall som gäller för användaren på den nya platsen.

Sedan är det dags att skapa ett arbetsschema för användaren på platsen.

Välj Arbetsscheman i den övre menyn.

Välj Skapa nytt schema, välj den nya platsen och klicka på OK.

Ställ in schemat som önskat.

Vill ni lägga in öppettider istället för att lägga upp ett schema, bocka bara ur alla dagar.

Se till att klicka på Spara efteråt.

Om ni ska lägga till en ny användare, istället för att använda en befintlig, se guide HÄR.

Även tjänster behöver läggas till på den nya platsen.

Gå in på Tjänster.

Sök efter tjänsten du vill lägga till på den nya platsen och klicka på den.

Hittar du inte tjänsten, klicka på Filterknappen och välj Alla och Visa resultat.

Gå in på Avancerade plats-, pris- och tidsinställningar

Bocka i tjänsten som aktiv på platsen, ställ in tid och pris och Spara.

För att aktivera en produkt på den nya platsen gör man precis likadant som med tjänster fast inne på fliken Produkter i vänstermenyn.

Extra platser kostar inte extra enligt våra nya avtal. Det kan dock vara så att ni har ett gammalt avtal.
Eventuell kostnad för en extra plats ser du på ert avtal samt inne på Admin > Abonnemang > Prislista.

Fick du svar på din fråga?