Hoppa till huvudinnehåll

Checklista med saker att tänka på när man tar över ett Bokadirektkonto

Uppdaterad idag

Checklista med saker att tänka på när man tar över ett konto:

  • Företagsinställningar (Inställningar -> Företag)
    Kontrollera att det nya företaget finns skapat på kontot.
    Kontrollera även att produkter och användare står på det nya företaget.

  • Användare (Inställningar -> Användare)
    Inaktivera gamla användare och skapa nya för de nya kontoanvändarna.

    Ställ in de nya användarna som aktiva på det nya företaget.

  • Platsens namn och adress (Inställningar -> Platser)
    Kontrollera att adress- och kontaktuppgifterna om platsen stämmer.

  • Onlinebetalning (Admin ->Betalningar ->Betalningsmetoder)
    Se till att det nya företaget erbjuder de betalsätt ni vill, samt att utbetalningskontot stämmer.

  • Kontrollera om tidigare fakturor är reglerade (Admin -> Fakturor)
    Tillträdande kontoinnehavare ansvarar för eventuella obetalda fakturor.

  • Att överföra kundregister kan få konsekvenser enl. GDPR.
    Det kan vara viktigt att informera kunderna om deras personuppgifter kommer att behandlas på ett annat sätt än tidigare.

  • Om du vill betala fakturan från Bokadirekt via Autogiro hittar du information här: Länk


Fick du svar på din fråga?