Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarAbonnemang och Faktura
Checklista med saker att tänka på när man tar över ett Bokadirektkonto
Checklista med saker att tänka på när man tar över ett Bokadirektkonto
Uppdaterad för mer än ett år sedan

Checklista med saker att tänka på när man tar över ett konto:

  • Företagsinställningar (Inställningar -> Företag)
    Kontrollera att det nya företaget finns skapat på kontot.
    Kontrollera även att produkter och användare står på det nya företaget.

  • Användare (Inställningar -> Användare)
    Inaktivera gamla användare och skapa nya för de nya kontoanvändarna.

    Ställ in de nya användarna som aktiva på det nya företaget.

  • Platsens namn och adress (Inställningar -> Platser)
    Kontrollera att adress- och kontaktuppgifterna om platsen stämmer.

  • Onlinebetalning (Admin ->Betalningar ->Betalningsmetoder)
    Se till att det nya företaget erbjuder de betalsätt ni vill.

  • Kontrollera om tidigare fakturor är reglerade (Admin -> Fakturor)
    Tillträdande kontoinnehavare ansvarar för eventuella obetalda fakturor.

  • Att överföra kundregister kan få konsekvenser enl. GDPR.
    Det kan vara viktigt att informera kunderna om deras personuppgifter kommer att behandlas på ett annat sätt än tidigare.

  • Om du vill betala fakturan från Bokadirekt via Autogiro hittar du information här: Länk


Fick du svar på din fråga?