Om du har vår Bokadirekt-kortterminal och du får denna varningen i kassan, kontrollera följande nedan.
Bärbar terminal (AMS1, S1E2L)
Kolla att kortterminalen är laddad och igång.
Den bärbara terminalen har eget sim-kort och hittar nytt internet när du startar om terminalen. Om den inte gör det så kontrollera att den inte är kopplad till Wi-Fi, och om den är det så ta bort det och starta sedan terminalen.
Vänta en stund och uppdatera sedan sidan.
Stationär terminal (P400+)
Kolla att sladdarna sitter som de ska och att internetsymbolen (molnet) syns uppe i vänstra hörnet på terminalen.
För att koppla in / ändra wifi läs mer här
Jag får inte kontakt med kortterminalen trots att den har internet
Kontrollera att terminalen är upplagd i portalen på rätt plats och rätt företag inne på Inställningar > Övrigt > Betalterminaler och skrivare.
Om det inte går att hitta rätt företag kan du höra av dig till supporten.
Kontrollera att det är rätt betalsätt inlagt på företaget inne på Admin > Betalningar > Betalningsmetoder. Det ska vara betalsättet Bokadirekt kortterminal, inte den som heter Kort. Om betalsättet Kort också finns i listan, så ska du ta bort det.
Skriv till oss på chatten om du önskar hjälp!



