Alla våra onlinebetalningar tar lite tid innan pengarna hamnat på ditt konto. För att det ska vara enklare att följa i bokföringen, kan du behöva ändra i kontoplanen.
För att se vilket konto ett särskilt betalsätt bokförs mot, gå till Inställningar och välj Företag. Klicka på ditt företagsnamn och välj Kontoplan i den övre menyn. Där kan du se och ändra alla kontoplaner.
Om ni har Bokadirekts kortterminal
rad 3 & 4
Mottagen betalning med kontokort
Återbet/Retur via kontokort (-)
ändra till ett 1580-konto.
Om ni har Qliro aktiverat
rad 100 & 101
Mottagna Qliro
Återbet/Retur Qliro (-)
ändra till ett 1580-konto. (ex. vis 1581)
Om ni har kort online aktiverat
rad 300
Bokadirekt kort online
Ändra till ett 1580-konto. (ex. vis 1582)
Obs! Hör gärna med er revisor om detta. Om hen rekommenderar något annat konto så bör ni använda det istället.