Det kan finnas flera olika orsaker till att du ej kan logga in på portal.bokadirekt.se
Det första att kolla är så du har rätt inställningar och behörigheter, detta kan du be verksamhetsansvarig kolla åt dig.
Gå in på Inställningar > Användare > Klicka på personen det gäller.
1. Allmänt> E-post > Klicka på "Skapa inloggning" om den knappen inte redan är klickad på. Då skickas ett mail samt SMS där personen kan skapa ett inlogg.
2. Inställningar > Kolla arbetar från och med + Arbetar till och med
3. Inställningar > Platsuppgifter > Kolla så personen är aktiv på platsen.
4. Schema > Kolla så personen har ett aktivt schema med schemalagda arbetstider.
5. Behörigheter > Kolla så personen har rätt behörigheter.
Åtkomst utanför arbetstid = Är den inte ibockad kommer personen endast kunna logga in under sina schemalagda arbetstider.
Gammal genväg på hemskärmen?
Om du sparat en genväg på din hemskärm med vår gamla adress www.itsperfectonline.se, vänligen radera denna och skapa en ny med rätt adress eller ladda ner vår app Bokadirekt Business.
Radera cookies/cashe på enheten eller webbläsaren
För att rensa cashe och cookies i webbläsaren är enklaste sättet att rensa webbhistoriken, hur man gör detta beror på vilken webbläsare och enhet man jobbar på.
Att rensa detta kan hjälpa till om man stött på problem att man ej kan logga in oavsett att alla inställningar är korrekt, om man får massa felmeddelanden även fast inget är fel eller om vyn ser konstig ut.
Fortfarande problem att logga in?
Vänligen klicka på "Glömt lösenord" och följ mailet som skickas till dig för att skapa ett nytt lösenord.
Om det inte heller fungerar, vänligen kontakta supporten!