Ansökan om frysning av abonnemang
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

När kan jag frysa abonnemanget?

Vid särskilda omständigheter, som t.ex. föräldraledighet, sjukskrivning eller säsongsarbete, kan ett abonnemang frysas under en bestämd tidsperiod framåt i tiden.

Om tjänsten är förskottsfakturerad kan frysningen tidigast börja gälla efter den senaste fakturerade perioden.

Ditt konto får inte ha någon förfallen obetald faktura.

Vad händer när jag fryser abonnemanget?

Vid frysning låses tjänsten för användning och blir tillgänglig igen efter frysningens slut. Fasta kostnader debiteras ej under frysningen.

Bindningstid eller uppsägningstid pausas också under frysning och fortsätter gälla efter frysningens slut.

Hur ansöker jag om att frysa abonnemanget?

För att vi ska kunna behandla din frysningsansökan måste start och slutdatum för önskad frysningsperiod anges och ditt konto får inte ha någon förfallen obetald faktura hos Bokadirekt.

Formulär för att ansöka om frysningsperiod:

Fick du svar på din fråga?