Snart får användarsidan ett nytt utseende! Vill du testa den redan idag, gå in på Inställningar > Användare > Klicka på en användare och klicka på "Klicka här" på bannern högst upp.
Gå till Inställningar i vänstermenyn och sedan Användare.
Klicka på personen du vill ställa in behörigeter på och gå till fliken Behörigheter
Administration= Ger full behörighet till alla funktioner oavsett vad som är markerat i resten av behörighetslistan. Ger även behörighet att hantera andras behörigheter.
Åtkomst utanför arbetstid= Ger tillgång att logga in i systemet utanför sin schemalagda arbetstid som finns i tidsplaneringen. Om denna funktion ej är påslagen kan personen endast logga in under arbetstid och 30 minuter innan samt efter arbetstid.
Dölj kundlistan= Kommer ej visa fliken "Kunder" i vänstermenyn för den inloggade personen.
Blockera tillfälligt= Blockerar personen helt från att kunna logga in i systemet samt använda dom funktioner personen normalt sett har behörighet till.
Automatisk elevering= Rekommenderas att markeras om det endast är en person som arbetar i och använder systemet. Systemet kommer automatiskt sköta signeringen så att man slipper signera när man t.ex. ska gå in i kassan. Denna funktion fungerar endast om man är 1 person som använder samma inloggningsuppgifter och ej fler.
Automatiskt signering= Rekommenderas att markeras om det endast är en person som arbetar i och använder systemet. Systemet kommer automatiskt sköta eleveringen så att man slipper skriva det långa lösenordet när man t.ex. ska gå in i inställningar. Denna funktion fungerar endast om man är 1 person som använder samma inloggningsuppgifter och ej fler.
Får endast se egen kalender= Personen kommer endast kunna se sin egna kalender och kommer ej kunna se andra användares kalender, bokningar eller bokningslista.
Får endast se egna kunder= Personen kommer endast kunna se som kunder som har/haft en bokning hos den personen. Personen kommer ej kunna se kunder som ej är kopplad till sig själv.
Tidsplanering= Ger tillgång till Inställningar > Tidsplanering där man kan göra ändringar i schemat på samtliga platser och användare.
Platser= Ger tillgång till Inställningar > Platser där man kan göra ändringar på samtliga platsers uppgifter/inställningar.
Företag= Ger tillgång till Inställningar > Företag där man kan lägga upp nytt företag eller ändra information/inställningar på befintliga företag.
Rum= Ger tillgång till Inställningar > Rum där man kan skapa nya rum, ta bort rum eller göra ändringar på befintliga rum.
Utrustning= Ger tillgång till Inställningar > Utrustning där man kan skapa ny utrustning, ta bort utrustning eller göra ändringar på befintlig utrustning.
Tjänster= Ger tillgång till Inställningar > Tjänster där man kan lägga upp nya tjänster, avaktivera tjänster eller göra ändringar på befintliga tjänster.
Användare= Ger tillgång till Inställningar > Användare där man kan lägga upp nya användare, inaktivera användare eller göra ändringar på befintliga användare.
Övrigt= Ger tillgång till Inställningar > Övrigt där man kan göra ändringar på de funktioner som finns där (Ändra språk, Prislistor, Ändra färger i tidsbokningen, Text på kvitto, Bonus, Mallar för sms/epostutskick, Inställningar för kortterminal/printer, Presentkort Bokadirekt)
Returer/felslag = Ger tillgång till kassan där man kan göra en retur (återbetalning) till kund samt kunna göra felslag på köp som gjorts i kassan.
Arrendefakturering= Ger tillgång till att skapa arrendefakturor till hyresgäster i kassan.
Visa företagets dagskassa= Ger tillgång till Kassan > Visa kassa där man kan se dagens försäljning uppdelat i tjänster och produkter per person.
Öppna kassalåda= Ger tillgång till att öppna kassalådan vid kontantköp.
Visa avsluta dagens kassa= Ger tillgång till Kassa > Avsluta dagens kassa där man kan göra dagsavslut för kortterminalen samt ta ut X/Z-rapporter.
Lagerhantering= Ger tillgång till Produkter där man kan göra lagerinleverans, lagerkorrigering och förbrukning av produkter.
Leverantörer= Ger tillgång till Produkter > Leverantörer där man kan lägga upp nya, ta bort samt ändra på befintliga leverantörer.
Produkter= Ger tillgång till Produkter där man kan lägga upp nya, inaktivera och göra ändringar på befintliga produkter.
Ta bort= Ger tillgång till att kunna ta bort kunder ur kundregistret.
Skicka mass SMS/mail= Ger tillgång till Kunder för att göra utskick till kunder per mail eller sms.
Filexport= Ger tillgång till Kunder för att ta ut en export av kundregistret.
Utskrifter= Ger tillgång till Kunder för att skriva ut anteckningar som finns på en kund på kvittoskrivaren
Rapporter= Ger tillgång till Admin > Rapporter där man kan ta ut rapporter, samt kunna gå in under Admin > Betalningar och se samt hantera ej slutförda förbetalningar.
Kampanjer= Ger tillgång till Marknad > Kampanjer där man kan skapa nya och ta bort kampanjer och göra ändringar i befintliga kampanjer.
Visa betalsida= Ger tillgång till Admin > Betalningar för att se och hantera betalningar, betalningsmetoder samt utbetalningskonto.
Marknadsföring= Ger tillgång till Marknad > Raketen där man kan skapa kampanjer för att marknadsföra platsen på Bokadirekt.se, såkallade "Raketen".
Lönehantering= Ger tillgång till att kunna skapa och göra ändringar på löner för alla användare.
Se sidan Min lön= Ger tillgång till att kunna gå in på fliken Min lön för att se samt ta ut sin egen lönespecifikation.
Journal= Ger tillgång till journalsystemet samt kunna hantera journalanteckningar på sina patienter.
Recensioner= Ger tillgång till Marknad > Recensioner där man kan se samt svara på recensioner.
Bokningslogg= Ger tillgång till Admin > Bokningslogg där man kan se alla skapade bokningar i kronologisk ordning samt se vilken IP adress bokningarna är skapade från.
Utskickshistorik= Ger tillgång till Admin > Utskickshistorik där man kan se alla mail samt SMS som skickats från portalen.
Bestrida kunder= Ger tillgång till Admin > Nykunder där man kan se alla nya kunder från Bokadirekt.se och kunna ta bort en kund som nykund.