Service på Bokadirekt - Ledord
Trygghet
Affärsmässighet
Pedagogisk
Lyhörda
Experter
Effektiva
Proaktiva
Chatt
Generella mål/förväntningar
Chattsupportens roll på Bokadirekt är att svara snabbt på chattar och ge tydlig och pedagogisk hjälp och guidning till våra kunder. Servicen ska vara snabb, smidig, enkel och tydlig.
Ledord: PEDAGOGISK & EFFEKTIVITET
Antal chattar: 70/dag - 1400/mån
Svarstid: 2 min
Kundnöjdhet: 90%
Räknas per månad
Bonus
Per person
Svarstid: 2 min = 1000kr/mån
Räknas per månad
Hela chatt-teamet
Kundnöjdhet 90% = 1000kr/mån
Räknas per månad
Telefon
Generella mål/förväntningar
Telefonsupportens roll är att snabbt svara på inkommande telefonsamtal från våra kunder. Att få kunderna att känna sig hörda och hjälpa och guida kunderna. Vara den personliga kontakten med våra kunder och vara ansiktet utåt för Bokadirekt. Känslan ska vara trevlig, hjälpsam och lyhörd.
Ledord: TRYGGHET & LYHÖRD
Antal samtal: 40/dag - 800/mån
Svarstid: 5 min
Servicenivå: 50%
Räknas per månad
Bonus
Per person
First time resulotion: 70% = 1000kr/mån
Räknas per månad
First time resulotion = Om en kund ringer in och får hjälp, och sedan inte ringer in igen inom 7 dagar så räknar vi att den kunden fick den hjälp den behövde i första samtalet. Om kunden ringer in igen inom 7 dagar räknar vi att den kunden inte kände sig helt nöjd med den hjälp den fick i första samtalet.
Viktigt att hjälpa kunden och förklara tydligt hur något fungerar, fråga om kunden har fler funderingar. Lovar vi återkoppling är vi tydliga med när den kommer ske och ser till att återkopplingen sker så snart som möjligt.
Hela telefon-teamet
Servicenivå: 50% = 1000kr/mån
Räknas per månad
Servicenivå = Antalet samtal som besvarats inom 5 minuter från att kunden ringer in. Viktigt att svara direkt det ringer och hålla ner kötiden.
Receptionist
Generella mål/förväntningar
Receptionistens roll på Bokadirekt är att vara en kameleont som representerar dom olika bolagen när man svara på inkommande telefonsamtal från våra kunders kunder. Att ge kunderna snabb och smidig hjälp med bokningar och vara företagens ansikte utåt. Känslan ska vara snabb, smidig och professionell.
Ledord: TRYGGHET & EFFEKTIVITET
Antal samtal: 150/dag - 3000/mån
Svarstid: 3 min
Servicenivå: 90%
Räknas per månad
Bonus
Personen med bäst siffror (svarstid, antal samtal, total samtalstid) får sluta kl 13 valfri fredag (förutsagt att ingen är sjuk eller ledig den dag man väljer).
Secondline
Generella mål/förväntningar
Secondlines roll på Bokadirekt är att ta inkommande tickets från supporten, att dom fördelas jämnt i teamet och hanterar så snabbt och tydligt som möjligt. Att ta vidare viktiga buggar och feedback till utvecklare och vara rösten mellan utvecklare och support. Känslan ska vara hjälpsam, noggrann och problemlösande.
Ledord: EXPERTIS
Inga specifika siffror.
Bonus
En såld BD terminal = 300kr bonus
Ekonomisupport
Generella mål/förväntningar
Ekonomisupportens roll på Bokadirekt är att svara på inkommande ekonomifrågor från våra kunder och support. Att effektivt och tydligt hjälpa med faktura och abonnemangsfrågor och se så allt sköts enligt rutiner. Känslan ska vara noggrann, tydlig och professionell.
Ledord: EXPERTIS
Inga specifika siffror
Ingen bonus
