Hoppa till huvudinnehåll

Support - Mål & bonus

Uppdaterad för mer än en månad sedan

Service på Bokadirekt - Ledord

  • Trygghet

  • Affärsmässighet

  • Pedagogisk

  • Lyhörda

  • Experter

  • Effektiva

  • Proaktiva


Chatt

Generella mål/förväntningar

Chattsupportens roll på Bokadirekt är att svara snabbt på chattar och ge tydlig och pedagogisk hjälp och guidning till våra kunder. Servicen ska vara snabb, smidig, enkel och tydlig.

Ledord: PEDAGOGISK & EFFEKTIVITET


Antal chattar: 70/dag - 1400/mån
Svarstid: 2 min

Kundnöjdhet: 90%
Räknas per månad

Bonus

Per person

Svarstid: 2 min = 1000kr/mån
Räknas per månad

Hela chatt-teamet

Kundnöjdhet 90% = 1000kr/mån
Räknas per månad


Telefon

Generella mål/förväntningar

Telefonsupportens roll är att snabbt svara på inkommande telefonsamtal från våra kunder. Att få kunderna att känna sig hörda och hjälpa och guida kunderna. Vara den personliga kontakten med våra kunder och vara ansiktet utåt för Bokadirekt. Känslan ska vara trevlig, hjälpsam och lyhörd.

Ledord: TRYGGHET & LYHÖRD


Antal samtal: 40/dag - 800/mån
Svarstid: 5 min
Servicenivå: 50%
Räknas per månad

Bonus

Per person

First time resulotion: 70% = 1000kr/mån
Räknas per månad

First time resulotion = Om en kund ringer in och får hjälp, och sedan inte ringer in igen inom 7 dagar så räknar vi att den kunden fick den hjälp den behövde i första samtalet. Om kunden ringer in igen inom 7 dagar räknar vi att den kunden inte kände sig helt nöjd med den hjälp den fick i första samtalet.
Viktigt att hjälpa kunden och förklara tydligt hur något fungerar, fråga om kunden har fler funderingar. Lovar vi återkoppling är vi tydliga med när den kommer ske och ser till att återkopplingen sker så snart som möjligt.

Hela telefon-teamet
Servicenivå: 50% = 1000kr/mån
Räknas per månad

Servicenivå = Antalet samtal som besvarats inom 5 minuter från att kunden ringer in. Viktigt att svara direkt det ringer och hålla ner kötiden.


Receptionist

Generella mål/förväntningar

Receptionistens roll på Bokadirekt är att vara en kameleont som representerar dom olika bolagen när man svara på inkommande telefonsamtal från våra kunders kunder. Att ge kunderna snabb och smidig hjälp med bokningar och vara företagens ansikte utåt. Känslan ska vara snabb, smidig och professionell.

Ledord: TRYGGHET & EFFEKTIVITET

Antal samtal: 150/dag - 3000/mån
Svarstid: 3 min
Servicenivå: 90%
Räknas per månad

Bonus

Personen med bäst siffror (svarstid, antal samtal, total samtalstid) får sluta kl 13 valfri fredag (förutsagt att ingen är sjuk eller ledig den dag man väljer).


Secondline

Generella mål/förväntningar

Secondlines roll på Bokadirekt är att ta inkommande tickets från supporten, att dom fördelas jämnt i teamet och hanterar så snabbt och tydligt som möjligt. Att ta vidare viktiga buggar och feedback till utvecklare och vara rösten mellan utvecklare och support. Känslan ska vara hjälpsam, noggrann och problemlösande.

Ledord: EXPERTIS

Inga specifika siffror.

Bonus

En såld BD terminal = 300kr bonus


Ekonomisupport

Generella mål/förväntningar

Ekonomisupportens roll på Bokadirekt är att svara på inkommande ekonomifrågor från våra kunder och support. Att effektivt och tydligt hjälpa med faktura och abonnemangsfrågor och se så allt sköts enligt rutiner. Känslan ska vara noggrann, tydlig och professionell.

Ledord: EXPERTIS

Inga specifika siffror

Ingen bonus

Fick du svar på din fråga?