Chatt
Generella mål/förväntningar
Att svara snabbt på chattar och ge tydlig och pedagogisk hjälp och guidning till kunderna. 
Känslan ska vara snabbt, smidigt, enkelt, tydligt.
Antal chattar: 70/dag - 1400/mån
Svarstid: 2 min
Kundnöjdhet: 90%
Räknas per månad
Bonus
Per person
Svarstid: 2 min = 1000kr/mån
Räknas per månad
Hela chatt-teamet
Kundnöjdhet 90% = 1000kr/mån
Räknas per månad
Telefon
Generella mål/förväntningar
Att svara direkt det ringer och hålla en låg svarstid.
Att få kunderna att känna sig hörda och hjälpa och guida kunderna.
Vara den personliga kontakten med våra kunder och vara ansiktet utåt för bolaget.
Känslan ska vara trevligt, hjälpsamt, lyhört.
Antal samtal: 40/dag - 800/mån
Svarstid: 5 min
Servicenivå: 50%
Räknas per månad
Bonus
Per person
First time resulotion: 70% = 1000kr/mån
Räknas per månad
First time resulotion = Om en kund ringer in och får hjälp, och sedan inte ringer in igen inom 7 dagar så räknar vi att den kunden fick den hjälp den behövde i första samtalet. Om kunden ringer in igen inom 7 dagar räknar vi att den kunden inte kände sig helt nöjd med den hjälp den fick i första samtalet.
Viktigt att hjälpa kunden och förklara tydligt hur något fungerar, fråga om kunden har fler funderingar. Lovar vi återkoppling är vi tydliga med när den kommer ske och ser till att återkopplingen sker så snart som möjligt.
Hela telefon-teamet
Servicenivå: 50% = 1000kr/mån
Räknas per månad
Servicenivå = Antalet samtal som besvarats inom 5 minuter från att kunden ringer in. Viktigt att svara direkt det ringer och hålla ner kötiden.
Receptionist
Generella mål/förväntningar
Att svara direkt det ringer och hålla en låg svarstid.
Att ge kunderna snabb och smidig hjälp med bokningar.
Vara företagens ansikte utåt.
Känslan ska vara snabbt, smidigt, professionellt.
Antal samtal: 150/dag - 3000/mån
Svarstid: 3 min
Servicenivå: 90%
Räknas per månad
Bonus
Personen med bäst siffror (svarstid, antal samtal, total samtalstid) får sluta kl 13 valfri fredag (förutsagt att ingen är sjuk eller ledig den dag man väljer).
Secondline
Generella mål/förväntningar
Att inkommande tickets fördelas jämnt i teamet och hanterar så snabbt och tydligt som möjligt.
Att ta vidare viktiga ärenden och feedback till utvecklare och vara rösten mellan utvecklare och support.
Känslan ska vara hjälpsamt, noggrant, problemlösande.
Inga specifika siffror.
Bonus
En såld BD terminal = 300kr bonus
