Hoppa till huvudinnehÄll
Alla samlingarMarknadsföring
Nyhet🚀Sista Minuten flyttar in i appen
Nyhet🚀Sista Minuten flyttar in i appen

och blir bÀttre Àn nÄgonsin!

Uppdaterad igÄr

Sista Minuten Àr ett uppskattat och smart verktyg för att fylla luckor i kalendern. Vi har under hösten samlat in önskemÄl och synpunkter för tjÀnsten, och har nu glÀdjen att presentera ett antal nyheter som mÄnga lÀngtat efter. Nyheterna lanseras i februari och instÀllningarna fÄr först att Àndra nÀr allt Àr lanserat.



Ny funktion🚀 BestĂ€m vem som ser dina erbjudanden

NÀr du aktiverar Sista Minuten pÄ en tjÀnst kan du vÀlja vilka kunder som ska se dina sista minuten-tider.

Alla – Visar dina tider för alla kunder utan begrĂ€nsning.

  • Fördelar: Maximerar exponeringen och ökar chansen att fylla tomma luckor.

  • Synlighet: Tider publiceras bĂ„de i Bokadirekts app och pĂ„ sistaminutentider.se.

Nya kunder – Visar dina tider endast för inloggade kunder som inte tidigare har bokat pĂ„ din plats.

  • Synlighet: Dessa tider visas endast i Bokadirekts app och inte pĂ„ sistaminutentider.se.

  • Observera: 1. Bokadirekt kan inte garantera att kunden aldrig har besökt dig tidigare – bara att det aktuella kontot inte har bokat hos dig. 2. Kundens Bokadirekt-konto mĂ„ste ha tidigare genomförda bokningar för att se tider. Detta för att undvika att kunder skapar nya konton för att fĂ„ tillgĂ„ng till rabatt.

Befintliga kunder – Visar dina tider endast för inloggade kunder som tidigare bokat pĂ„ din plats med samma Bokadirekt-konto.

  • Synlighet: Tider visas endast i Bokadirekts app och inte pĂ„ sistaminutentider.se.

  • Observera: Endast konton med tidigare bokningar hos dig fĂ„r tillgĂ„ng till tiderna.

För att vÀlja vilka kunder som ska se dina erbjudanden:

1. GĂ„ till Marknad>Sista Minuten

2. Klicka pÄ en tjÀnst.

3. VĂ€lj en instĂ€llning under “Vem fĂ„r se ditt erbjudande?”

4. Du kan Àven lÀgga in en standardinstÀllning för alla tjÀnster.


Ny funktion 🚀Mer flexibla erbjudanden

Vi gör det Ànnu enklare för dig att anpassa dina erbjudanden. Du fÄr möjlighet att vÀlja rabatt frÄn 10% upp till 50%. Du kommer ocksÄ kunna ge olika rabatter pÄ olika tjÀnster.

SÄ hÀr stÀller du in rabatten:

1. GĂ„ till Marknad->Sista Minuten i bokningssystemet.

2. Klicka pÄ en tjÀnst.

3. Ange rabatten under “Ange rabatt.”

4. Du kan Àven sÀtta en standardrabatt för alla tjÀnster.


Vanliga FrÄgar & Svar

Varför mÄste alla utövare pÄ samma plats visa Sista Minuten tider för samma mÄlgrupp?

Detta förhindrar kundförvirring och undviker att en tidigare kund bokar till rabatterat pris under instĂ€llningen “Nya kunder.”

Varför mÄste alla utövare ha samma rabatt för en tjÀnst?

Detta förhindrar att flera rabatter för samma tjÀnst visas, vilket kan verka rörigt för kunderna.

Vad gör Bokadirekt för att sĂ€kerstĂ€lla att en “Ny kund” verkligen Ă€r ny?

Bokadirekt kan bara garantera att ett konto inte tidigare bokat pĂ„ din plats. Om kunden tidigare besökt dig utan att boka via Bokadirekt eller med ett annat konto kan de fortfarande fĂ„ rabatten. För att inte kunder ska skapa nya konton för att fĂ„ tillgĂ„ng till rabatt krĂ€vs det att ett konto har ett antal tidigare genomförda bokningar för att fĂ„ tillgĂ„ng till “Ny kund-tider.”

Varför ser inte mina befintliga kunder tider som ska synas för “Befintliga kunder"?

Endast inloggade Bokadirekt-konton med tidigare bokningar pÄ din plats ser dessa tider. Om en kund inte uppfyller dessa krav visas inte tiderna.

Varför syns inte tjĂ€nster med instĂ€llningen “Nya kunder” eller “Befintliga kunder” pĂ„ Sistaminutentider.se?

Sistaminutentider.se har inte inloggning vilket gör att det inte finns nĂ„gon bokningshistorik att ta del av. DĂ€rför visas endast tjĂ€nster med instĂ€llningen “Alla” pĂ„ Sistaminutentider.se.

Kan jag stÀlla in hur lÄng tid i förvÀg mina sista minuten-tider ska synas?

Nej, Sista Minuten-tider visas alltid 18 timmar i förvÀg. Du kan dock vÀlja vilka tjÀnster och utövare som ska synas.

Kan jag Àndra instÀllningarna för mÄlgrupp eller rabatt?
Ja, du kan nÀr som helst Àndra instÀllningarna genom att gÄ till Sista Minuten-fliken i bokningssystemet och uppdatera tjÀnsten. Rabatten kommer inte att Àndras för redan inbokade tider.

Vad hĂ€nder om en kund bokar en tid med fel instĂ€llning, t.ex. en “befintlig kund” bokar som “ny kund”?
Bokadirekt kan inte garantera att detta aldrig sker, men vi rekommenderar att du i sÄdant fall informerar kunden och kommer överens om pris innan tjÀnsten genomförs. Bokadirekt kommer inte att Äterbetala bokningsavgiften.

Kan jag exkludera vissa tjÀnster och/eller utförare frÄn att synas som Sista Minuten?
Ja, du kan vÀlja vilka tjÀnster och utförare som ska vara tillgÀngliga för Sista Minuten genom att inte aktivera funktionen för dessa tjÀnster eller utförare.

Hur sÀkerstÀlls det att rabatten appliceras korrekt?
Rabatten berÀknas automatiskt utifrÄn det ordinarie priset som Àr registrerat för tjÀnsten i systemet beroende pÄ utförarens prislista.

Fick du svar pÄ din frÄga?